[python] kompilace pythonu

Ondrej Beranek rainbof na gmail.com
Neděle Říjen 18 14:39:46 CEST 2009

Ahoj, mam problém s pythonem. Na serveru provozuji ubuntu, tam je python 2.5
dneska jsem se dostal k tomu že potřebuju v knihovně libsmtp metodu SMTP_SSL
ta ale ve standardním pythonu obsaženém v ubuntu není. Rozhodl jsem se v tom
nevrtat a nainstalovat si python2.6, stáhnul jsem si tedy balík z
python.orgverzi 2.6.3, rozbalil,
spustil jsem konfiguraci

./configure --prefix=/opt/python2.6

pak jsem dal make

no a po urcite chvili mi vyskocily tyto chyby:

Failed to find the necessary bits to build these modules:
_bsddb             _sqlite3           bz2
dbm                dl                 gdbm
imageop
To find the necessary bits, look in setup.py in detect_modules() for the
module's name.

python sice funguje ale tohle mne trošku trápí a chtěl bych se tedy zeptat
co to přesně pro mne znamená. žádný z těchto modulů zatím nehodlám použivat.