[python] kompilace pythonu

Filip Štědronský regnarg na seznam.cz
Neděle Říjen 18 16:04:00 CEST 2009

Dne 18.10.2009 14:39:46 napsal Ondrej Beranek:
> Ahoj, mam problém s pythonem. Na serveru provozuji ubuntu, tam je python 2.5
> dneska jsem se dostal k tomu že potřebuju v knihovně libsmtp metodu SMTP_SSL
> ta ale ve standardním pythonu obsaženém v ubuntu není. Rozhodl jsem se v tom
> nevrtat a nainstalovat si python2.6, stáhnul jsem si tedy balík z
> python.orgverzi 2.6.3, rozbalil,
> spustil jsem konfiguraci
>
> ./configure --prefix=/opt/python2.6
>
> pak jsem dal make
>
> no a po urcite chvili mi vyskocily tyto chyby:
>
> Failed to find the necessary bits to build these modules:
> [...]

Kromě absence těchto modulů to pro Vás nic neznamená. Je to nejčastěji
způsobeno tím, že chybí hlavičkové soubory ke knihovnám vyžadovaným
těmito moduly (protože ty dává ubuntu podivně zvlášť do -dev balíčků:
tedy napři pro modul bz2 nejpíš potřebujete balíček libbz2-dev, pro
_sqlite3 libsqlite3-dev, nebo něco podobného). Pokud se rozhodnete
některý z těch modulů potřebovat ,stačí příslušné balíčky doinstalovat
a překompilovat python.

S pozdravem
Filip Š.

--