[python] xml.etree.ElementTree a parsovani souboru s namespace.

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Úterý Prosinec 21 09:32:56 CET 2010

Doporučuji přečíst kapitolu 12 z Dive Into Python 3, konkrétně
12.4. Parsing XML http://diveintopython3.org/xml.html#xml-parse
12.5. Searching for nodes within an XML document
a konečně 12.6. Going further with LXML (plná podpora XPath 1.0).

Petr
 > Od: "M.B."
 > Komu: python na py.cz
 > Datum: 20.12.2010 22:31
 > Předmět: [python] xml.etree.ElementTree a parsovani souboru s namespace.

 Zdravím,
 Začal jsem z nudy přepisovat starší Gtk programy s pomoci GObject
 Introspection. Jsem ale líný hledat neustále v XML souborech tak jsem
 si chtěl napsat jednoduchý skript na vyparsování informací do nějakého
 mě příjemnějšího formátu.Bohužel jsem XML soubory parsoval jen zřídka a
 tyhle namespaces mi dělají potíže. Nemůžu z nich nic dostat.

 Př:
 ---------------------------
 #encoding: utf-8
 from xml.etree import ElementTree as XML
 root = XML.parse('/usr/share/gir-1.0/Avahi-0.6.gir').getroot()
 print root

 def normalize(name):
    if name[0] == '{':
        uri, tag = name[1:].split('}')
        return uri, tag
    else:
        return name

 namespace = normalize(root.tag)[0]
 print namespace
 clases = root.findall('{' + namespace + '}' + 'namespace/class')
 print clases

 Prosil bych o nějaké nakopnutí správným směrem.
 Díky.