[python] GTK a klíčová slova

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Sobota Únor 6 23:28:16 CET 2010

Ahoj,

tvůj e-mail je trochu zmatený, obvykle se orientuji podle odstavců a otazníků :) Pokusím se nějak odpovědět.

Wing IDE neznám, ale dle Feature Listu na webu to nevypadá, že by obsahoval vizuální editor GUI. Takže GUI tvého programu budeš asi muset napsat "ručně", což (především ze začátku) není na škodu :)

"jestli někde jsou popsaná klíčová slova s vysvětlivkama" - tzn. naučit se Python? :) Pokud umíš anglicky, pak http://docs.python.org/tutorial/ , pokud ne, Létající cirkus by měl být v zásadě aktuální, co se týče Pythonu 2.x (což je to, co chceme).

Podobný program už jsem dělal - evidenci něčeho, sčítání, tisk... - v Pythonu, pro Windows, za použití (Py)Qt4, celkem bez problému. Jak je vidět, už sis zvolil GTK, to by také mělo jít.

WxWidgets (tedy zmiňované WxPython) je krátce řečeno knihovna, která pod jednotným API zpřístupňuje GUI funkcionalitu z různých platforem (Linux, Mac OS X, Windows...). Je na tobě, pro co se rozhodneš (zda WxPython, PyGTK či PyQt), s čím se ti bude lépe pracovat, případně co bude mít přijatelnější licenční podmínky (teď narážím na PyQt a GPL). Dokumentace a tutoriály ke všemu zmíněnému jsou dostupné na webu (samozřejmě v angličtině).

Petr Messner