[python] GTK a klíčová slova

matesfila matesfila na host.sk
Pondělí Únor 8 11:37:40 CET 2010

Takže posielam svoj pôvodný príspevok, teraz snáď už príde:

Ahoj,

začnem originálne: v pythone začínam a do tejto konferencie pýšem prvý
krát...
Každopádne zdravím konferenciu a všetkých v nej a dúfam, že to tu mám
dobre nakonfigurované a že tento email príde tam, kam má.

Tiež sa zháňam po nejakom WYSIWYG GUI editore pre Python - pozrel som na
tu doporučované glade.gnome.org. Poinštaloval som kopu knižníc (na
windowse), ale aj tak mi nakoniec chýba knižnica gtk.glade pre Python a
vobec neviem, kde ju zohnať. Funguje mi napr. import knižnce gtk, ale
import gtk.glade už vyhodí chybu "No module named Glade" (napr. v IDLE
Python 2.6). Hľadal som na ich stránke, na iných, ale nič, nikde. Asi niečo
robím zle.

Vedeli by ste mi niekto poradiť, kde zohnať nejaké knižnice Glade pre
Python ?

Inak pre wxWindows som našiel jeden celkom milý pokus o gui editor:
http://farpy.holev.com/

Je to síce oveľa primitívnejšie ako Glade, ale aspoň sa mi to podarilo
rozchodiť na prvý pokus :-)

Knihu Začíname programovať v jazyku Python od Harmsa a McDonalda mám
rozčítanú a je to veľmi dobrá kniha, len je trochu škoda, že sa v nej
hovorí o Pythone 1.5. Píšu síce, že to je druhé opravené vydanie, ale čo
tam opravovali, to neviem. Každopádne aj vďaka tejto knihe som sa dostal k
Pythonu a vôbec to neľutujem - dlho som robil v Jave, ale odkedy som sa
začal učiť Python a našiel Django, zlepšila sa mi kvalita života :-) (len
aby som to nezahovoril ... :-) )

Inak o Pythone je dobrá stránka aj http://www.skil.cz/python. Aspoň ten
článok, ktorý som tam čítal (Funkcionálne programovanie), bol dosť dobrý!

Príp. ďakujem za reakciu na tú knižnicu Glade pre Python - fakt by som to
rád vyskúšal.

Matúš

On Sun, 7 Feb 2010 01:35:32 +0100 (CET), Jan Fuchs
<fuky na sunstel.asu.cas.cz> wrote:
> Zdravím,
> nějaké články o Pythonu nalezneš ještě na:
>
>      http://www.linuxsoft.cz
>      http://www.root.cz
>
> Určitě mrkni na http://python.wraith.cz (děkuji za něj Petrovi Machovi).
>
> Pokud by Tě zajímala knížka v češtině, tak mě se docela líbí:
>
>      Začínáme programovat v jazyce Python - Daryl Harms, Kenneth
McDonald

http://umarecka.cz/cze/pocitacova/programovani/ostatni/zaciname_programovat_v_jazyce_python_2_opravene_vydani

http://www.abclinuxu.cz/blog/txt/2010/2/python-linux-a-software.-nocni-mura-mi-neda-spat/diskuse#10