[python] nevznik objektu

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Čtvrtek Březen 18 20:16:49 CET 2010

Jirka Vejrazka píše v Čt 18. 03. 2010 v 18:09 +0100:
> Ahoj,
>
>   velmi standardni reseni je vyjimka, typicky ValueError (v tomto
> pripade). Vracet None v pripade spatnych vstupnich dat neni uplne
> nejlepsi napad, pokud to ma byt univerzalne pouzitelny kod (pokud jde
> o tvou vlastni funkci pro interni pouziti, tak si tam samozrejme
> naprogramuj, co ti zrovna vyhovuje).

proč ti přijde vracet None jako špatný nápad? Mně to naopak přijde jako
dobrý nápad. můžu psát takové to
if objekt: něco

>   Jinak na IP adresy existuji velmi dobre napsane moduly, ale to
> predpokladam vis :)

Narazil jsem jenom na netaddr a ipy, ale netaddr je příliš velký balík
na to, co potřebuju a ipy zase nedělá to co chci. Nejsem příznivcem
používání příliš velkých knihoven, zvlášť když je dobře neznám. Těch pár
funkcí naprogramuju rychleji než bych nastudoval použití tech knihoven.

A navíc, beru to trochu jako cestu jak se python trochu naučit, pořád
narážím na samé zajímavosti.

Třeba mne teď dostal rozdíl mezi
for i in f.readline():

for i in f.readlines():

pořád jsem si říkal, co to dělá za blbosti a pak jsem se musel bít do
hlavy, co jsem za pako :-)

D.