[python] nevznik objektu

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Úterý Březen 23 23:51:42 CET 2010

On 19.3.2010 00:04, Jirka Vejrazka wrote:
> Davide, smir se s tim. Vyjimky jsou v Pythonu zavedeny, chapany a
> podporovany zpusob reagovani na chybove stavy, zejmena na
> neocekavana data.

A i to je zbytecne uzky pohled na to, na co se daji vyjimky pouzivat. Za
prve, nekdy vubec nenesou chybovou informaci, ani nejsou spojeny
necekanymi daty. Prikladem je built-in
http://docs.python.org/library/exceptions.html#exceptions.StopIteration
Tedy vyjimka, kterou iterator indikuje, ze je vyprodano.

Za druhe, vyjimky jsou normalni objekty, ktere mohou nest libovolna
data. Jakoby promenne, ale zpusobi zmenu provadeni programu zcela jinym,
ale predem danym a casto uzitecnym smerem (z vnoreni ven). Nejcasteji
skutecne nesou podrobnou informaci o chybe vykonavani, ale nikdo nikoho
neomezuje v rozsireni tohoto modelu podle aktualnich potreb.

> Zkus to chvili nechat odlezet, treba se ti to zacne libit :)

Za tohle se taky velmi primlouvam.

Davide, podle toho, co pisete, jste na zacatku: Syntaxi a knihovnu treba
zvladate, ale jeste vas ceka krok prijmouti zpusobu mysleni, ktery
zkusenemu pythonistovi pomaha dosahnout vynikajici vykonnosti a elegance
kodu. To neni vycitka, naopak, jsem rad, ze se ucite a my ostatni vam
radi pomuzeme.

Jen to, ze predcasne soudite a snazite se roubovat novy pristup na drive
naucene (coz clovek ma clovek tendenci povazovat za to lepsi), to je
mirne iritujici.

--
\//\/\ : Vladimir Macek : http://macek.sandbox.cz : +420 608 978 164