[python] nevznik objektu

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Středa Březen 24 09:55:38 CET 2010

Vladimir Macek píše v Út 23. 03. 2010 v 23:51 +0100:

> A i to je zbytecne uzky pohled na to, na co se daji vyjimky pouzivat. Za
> prve, nekdy vubec nenesou chybovou informaci, ani nejsou spojeny
> necekanymi daty. Prikladem je built-in
> http://docs.python.org/library/exceptions.html#exceptions.StopIteration
> Tedy vyjimka, kterou iterator indikuje, ze je vyprodano.
>
> Za druhe, vyjimky jsou normalni objekty, ktere mohou nest libovolna
> data. Jakoby promenne, ale zpusobi zmenu provadeni programu zcela jinym,
> ale predem danym a casto uzitecnym smerem (z vnoreni ven).

Přesně na to jsem narážel, když jsem říkal, že někdo používá výjimky
jako lepší goto (kterým navíc dokážeš vyskočit z funkce).

> [...]
> neomezuje v rozsireni tohoto modelu podle aktualnich potreb.

> Za tohle se taky velmi primlouvam.
>
> Davide, podle toho, co pisete, jste na zacatku: Syntaxi a knihovnu treba
> zvladate, ale jeste vas ceka krok prijmouti zpusobu mysleni, ktery
> zkusenemu pythonistovi pomaha dosahnout vynikajici vykonnosti a elegance
> kodu. To neni vycitka, naopak, jsem rad, ze se ucite a my ostatni vam
> radi pomuzeme.
>
> Jen to, ze predcasne soudite a snazite se roubovat novy pristup na drive
> naucene (coz clovek ma clovek tendenci povazovat za to lepsi), to je

Já to nějak nesoudím, akorát si snažím objasnit některé věci. Imho jsou
napřiklad některé z těch syntaktických cukrů špatně - např. odstranění
závorek z generátorů (i*i for i in range(4)). Ne, že by se na to nedalo
zvyknout, akorát to tady trochu přehnali.

Ještě pořád mně vy pythonu přijdou některé věci poměrně nešikovně
vyřešené, ale to se časem vsákne.