[python] "list comprehension" -- prozatimni zaver

Přikryl Petr prikryl na atlas.cz
Pondělí Březen 29 12:15:32 CEST 2010

RMiklos napsal
> list comprehension = notace na vytváření seznamu

Jo. Jenže [1, 2, 3, 4] je taky notace na vytváření
seznamu. A potřebuju dospět k samostatnému ekvivalentu
pojmu "comprehension".

Hynek Fabian
> Přikryl Petr:
>
> Po technické stránce je to perfektní. Ale [...] vítězí krátké
> a stručné termíny nad popisnými, a dvanáct slabik je moc.

Ano. Zatím jsem na nic stručnějšího při chtěné
přesnosti vyjádření nepřišel.

> Vsadím jablečný koláč proti psímu sucharu, že „notace“
> bude z praktického užití okamžitě vypuštěna. Je to slovo
> přesné a výstižné, ale nadbytečné.

To mi nevadí. To je život. Já to tam potřebuju, tak
to použiju a nechám na každém, jak moc se toho chce
držet při rychlé osobní komunikaci, kdy se věci mohou
vyjasňovat doplňujícími dotazy a poznámkami. Generátor seznamu
je fajn. Ale bez kontextu to může být víc věcí.

P.