[python] "list comprehension" -- prozatimni zaver

RMiklos na pss.sk RMiklos na pss.sk
Pondělí Březen 29 13:50:18 CEST 2010

Slovo "comprehension" ma vseobecne asi viac vyznamov. Ja by som preto
"list comprehension" neprekladal, ale by som to radsej popisal (napriklad
ako poznamku prekladatela) asi takto:

Zoznamy sa daju vytvarat aj pomocou skratenej notacie (zrejme
pochadzajucej z mnozinovej notacie v matematike). V anglictine sa tento
postup nazyva "list comprehension".

[1, 2, 3, 4]

Toto citatel urcite pochopi a dalej uz mozete v celom texte pracoval iba s
pojmom "list comprehension".  To bude mat aspon 2 vyhody:
1. Citatel sa neskor lahko zorientuje aj v originalnom anglickom texte
(napr. v dokumentacii)
2. Vy nebudete musiet kazdy vyskyt tohoto pojmu v texte prekladat znova do
cestiny.

Ja som kedysi tomu co je "list comprehension" tiez nerozumel a pamatam si,
ze prave Vy ste mi to pred par rokmi vysvetlil v tejto konferencii nejakym
podobnym sposobom :-)

S pozdravom
Roman