[python] Proces vs. vlakno

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Pátek Říjen 22 00:41:00 CEST 2010

> spis ciste ze zvedavosti - nesetkali jste se nekdo s ruznym chovanim pythonu
> (2.4.4) na ruznych architekturach (32 vs 64bit) co se tyce podprocesu a
> vlaken?
>
> Mame aplikaci typu klient-server, ktera si pro kazdeho klienta na 32bit
> vyvari novy proces (ktery si zabere par desitek MB pameti), oproti tomu na
> 64bit platformach vytvari pouze nova vlakna, takze je to z hlediska spotreby
> pameti o neco veselejsi (a mym ukolem je, aby to bylo vesele i na
> platformach s kratsima adresama :)). Jediny rozdil v softwaru ktery to podle
> [...]

  Ahoj,

  ja jsem mozna takhle vecer trochu unaveny, ale nejsem schopen poznat
na co se vlastne ptas, krome toho ze tam je mozna "ruzne chovani"
pythonu. Nevim, jestli ten fakt se na 32-bitovych platformach se
pouzivaji procesy a na 64-bitovych vlakna je zamer nebo ten problem, i
ktereho se snazis zjistit pricinu.

  Pokut to to to druhe a mas k tomu zdrojaky, tak by to nemel byt
zasadni problem, proste je prohledej a hledej slova "threading" a
"processing", velmi pravdepodobne narazis na nejaky kus kodu, ktery se
chova na ruznych platformach ruzne. Tak me napada, ze by stalo za to
hledat "import platform" nebo "from platform import architecture".

  Snad to aspon trochu pomuze. Jinak se to da samozrejme vystopovat
pomoci debuggeru na urovni OS, ale to uz je trochu slozitejsi :)

    Jirka