[python] učit Python 2.x nebo 3.x

Marek Nožka marek na tlapicka.net
Úterý Květen 31 13:24:06 CEST 2011

Přeji dobrý den.

Rád bych zařadil Python do výuky programování na střední škole a rád bych
se zeptal na váš názor ohledně toho, jestli učit Python 2 nebo 3. Já jsem
si zatím udělal následující názor, ale rád bych ho konfrontoval s ostatními
a zeptal se na případné zkušenosti.

Osobně si myslím, že v současné době by se mělo začít Pythonem >3.1,
protože to je budoucnost s tudy se bude ubírat další vývoj. Problém ale
je, že pro trojkouvou řadu zatím nejsou moc knihovny. (Jde mi hlavně o
SciPy, NumPy a Matplotlib, protože jsme technická škola.) Další problém
je s návody a tutoriály. Ty jsou zatím spíš pro v2.

Zatím jsem tedy udělal závěr, že budu učit >v3.1 a pokud bude potřeba,
tak si odskočíme do v2.x a podíváme se "proč ten trojkový kód
nefunguje?". Nevím ale jestli to není úplně zcestné. Nerad bych udělal
v těch mladých hlavách úplněj bordel. Proto právě píšu sem.

Takže závěrečná otázka: Myslíte si, že bych měl raději začít v.2.x a pak
teprve přejít ke >3.1?

Předem díky za všechny názory a odpovědi.

--
 @ @ @	   Marek Nožka
 '****.@