[python] učit Python 2.x nebo 3.x

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Úterý Květen 31 14:06:59 CEST 2011

> Od: "Marek Nožka"
> Rád bych zařadil Python do výuky programování na střední škole a rád bych
 > se zeptal na váš názor ohledně toho, jestli učit Python 2 nebo 3.

Python 2.7 implementuje hodně věcí z Python 3. Rozdíly rozhodně
nejsou nepřekonatelné.  Pro Python 3 bych se rozhodoval pokud
by se důraz kladl na zpracování českého textu (nový typ string,
unicode a z toho mírně odlišný přístup při práci se soubory
v textovém režimu, ...).

Doporučil bych se spojit s těmi, kdo to už učí. Budou mít poznatky
z první ruky. (Znám dva, aspoň jeden to tady čte...)

> pro trojkouvou řadu zatím nejsou moc knihovny. (Jde mi hlavně o
 > SciPy, NumPy a Matplotlib, protože jsme technická škola.)
> Další problém je s návody a tutoriály. Ty jsou zatím spíš pro v2.

Nedávno byl vydán český překlad "Dive Into Python 3" pod názvem
Ponořme se do Pythonu 3 (http://knihy.nic.cz/, html verze na
http://diveintopython3.py.cz/). Jsou tam shrnuty poznatky autora
související s rozdíly vůči Python 2, jak upravovat starší zdrojáky,
na co si dát pozor atd.

> Myslíte si, že bych měl raději začít v.2.x a pak teprve přejít ke >3.1?

Puristický a extrémistický přístup vyžaduje "jedině Python 3.2.1".
Faktem je, že v praxi je stále ještě víc dostupný Python 2,
takže bych volil 2.7.

(Pro mě osobně je brzdou v přechodu k Python 3 hlavně balík
wxPython.)

Měj se fajn,
    Petr