[python] python pro studenty

Visgean Skeloru visgean na gmail.com
Středa Duben 18 22:56:22 CEST 2012

K té kleci: http://pypi.python.org/pypi/RestrictedPython i když to je
údajně vyřazené, takže http://wiki.python.org/moin/SandboxedPython a
hlavně:
http://wiki.python.org/moin/Asking%20for%20Help/How%20can%20I%20run%20an%20untrusted%20Python%20script%20safely%20%28i.e.%20Sandbox%29-
http://doc.pypy.org/en/latest/sandbox.html

Ale hlavně si myslím, že jestliže máte nějaký server kde to provozovat -
ideálně nějaký Debian nebo tak něco, tak je lepší studentům vytvořit
uživatele a hodit přístup na ssh - mohou pak používat sftp a není třeba
řešit ani ftp a jeho bezpečnost.. A pak jestli máte apache tak jde použít
http://httpd.apache.org/docs/trunk/mod/mod_privileges.html a spouštět to z
jejich účtů...

It is ideally suited to running PHP applications under *mod_php*, which is
> also incompatible with threaded MPMs. It is also well-suited to other
> in-process scripting applications such as *mod_perl*, *mod_python*, and *
> mod_ruby*, and to applications implemented in C as apache modules where
> privilege separation is an issue.

nevím jestli lepší použít

VHostUser unix-userid

nebo

VHostGroup unix-groupid

Ale asi to groupid bude lepší, stačí pak nastavit skupinové práva pro
studenty a říct jim aby si nastavili práva na 755...

Jinak Google App engine bych nedoporučoval - jestliže chcete vyučovat
např.: django bude tam problém s použitím Django ORM....