[python] Dive Into Pyton 3 cesky -- hledám spolupracovníky na generování LaTeXu z originálu, různých ebook forem...

Petr Přikryl prikryl na atlas.cz
Středa Únor 29 10:42:50 CET 2012

zu1234 ..." <zu1234 na seznam.cz>
>Jsem asi jiného ročníku než většina přítomných. Dnes frčí hecker a
>anonymous. Za mojeho mládí by se řeklo partizán :-))

Lidi jsou již několik tisíc let stejní. Mění se jen technologie.
Věk nerozhoduje ;)

>To jsem ani neměl na mysli. Jen pokud by to někomu vadilo, tak že to jde
>upravit.

Nebudu to upravovat v hlavním vzhledu dokumentu, ale pořád je tu
možnost, že se může generovat alternativní podoba. Příkladem je
už teď generované PDF http://diveintopython3.py.cz/PonormeSeDoPythonu3pdf.zip,
které vzniklo s využitím nástrojů, který použil autor originálu pro vznik tištěné podoby
originálu. Je to ale forma PDF, která nebyla přijata příznivě, protože
kniha potřebuje něco jiného, než vytištění HTML. Ale mám takovou
představu, že by se tím někdo mohl dál zabývat. Proto jsem to celé šoupnul
na github.

Generování solidních alternativ základní formy dokumentu by mě bavilo
samotného, ale nemám na to teď moc času. Nějaké dřívější zkušenosti
a poznatky ale mám, takže můžu být nápomocný při sdělování svých
představ nebo při nějaké pomoci či řízení prací.

Jednou z generovaných forem by mohla být "zhuštěná" verze pro malé
displeje, případně i pro různé chytré telefony a tak. Chce to ale někoho,
kdo to vyzkouší nejdřív šolichat trochu ručně, k něčemu dospěje, probereme
to tady v ovzduší "konstruktivní kritiky", aby se to udělalo pořádně.

Jako další formu bych rád viděl převod do LaTeX nebo jiné podoby
TeX, protože poskytuje vynikající možnosti sazby a také následnou
možnost vygenerování kvalitního klikacího a barevného PDF. Ale už
jsem z toho trochu vypadl vytrousil jsem dřívější zkušenosti. Pokud
by se tady někdo našel, ozvěte se. Pro zájemce budu nápomocen
i se zprovozněním Git (systém pro správu verzí, ve kterém je současný
stav zachycen i s poslední historií).

Na https://github.com/pepr/diveintopython3cz by se to celé soustředilo
a mohli by se přidávat další. Jen bych se dovolil prohlásit se za koordinátora,
aby se to celé nerozsypalo. Přece jen už jsem do toho vložil dost práce.

S pozdravem,
  Petr