[python] PYTHONPATH

Petr Blahos petrblahos na gmail.com
Středa Leden 11 20:27:06 CET 2012

> Zpětná kompatibilita je snad normální věc? Nekompatibilita by měla být výjimka
> a ne pravidlo. A když už, v první řadě by to měl řešit balíčkovací systém.

No, nevím. Občas není od věci říct: "Tak tady jsme úplně se netrefili,
a v příští
verzi už takhle ne." (webhelpers, webob, pylons, sqlalchemy, nakonec ani python
2 a 3 nejsou tak úplně kompatibilní). Ale to je spíš otázka filozofická.

> Tohle může být úžasná věc když mám přibalené knihovny k nějakému uzavřenému
> bastlu mimo balíčkovací systém, ale to je krajní případ.

virtualenv + ( pip | easy_install) = balíčkovací systém :-)

> V každém případě dotaz se konfliktních knihoven netýkal a používat takovou věc
> jen kvůli nastavení PYTHONPATH mi pořád připadá jako rozbíjení vejce
> atomovkou.

No jo, jenže my nevíme, jak velký vejce to je. A třeba zmutuje, a
značně si rošíří
obzor. Kromě toho, tohle není jenom o tomhle vejci, ale taky sdělení: "Hele, my
používáme virtualenv, mrkni na to, může se hodit." Protože jak se o
tom má člověk,
který začíná, dozvědět jinak, než od dobrých kamarádů ve fóru?
--
Petr