[python] formuláre a httplib2

Roman Beno romanbeno273 na gmail.com
Středa Duben 3 19:42:35 CEST 2013

Dobrý deň,

mal by som jednu otázku, a to ako konrétne poslať "správne dáta" z určitého
formulára na server za pomoci httplib2.

Môj postup bol takýto:

import httplib2
from urllib.parse import urlencode

inst = httplib2.Http(cache = ".cache", timeout = 5.0)
# inst.add_credentials("meno", "heslo", "doména") , ak ide o fórum
data = {"parameter" : "data")
resp, cont = inst.request("URL", method = "POST", headers = {"Content-Type"
: "application/x-www-form-urlencoded; charset = \"utf-8\""}, body =
urlencode(data))

Server vo väčšine prípadov vráti kód 200, ale kedže neviem či to funguje
korektne (*1),
mal by som k tomu niekoľko otázok:

1) samotný formulár, prostredníctvom ktorého chcem poslať dáta. Je v
poriadku že namiesto argumentu "URL" v metode Http.request uvádzam
parameter formuláru "action" (v source formuláru)  ?

2) premenná data; existuje nejaká overená metóda, podľa ktorej dávať mená
kľúčov v posielanom slovník, ktorý sa neskôr vhodí do urlencode() ? Ja tam
zvyknem dávať atribút name konkrétnej značky input vo formulári, z ktorého
chcem odoslať dáta.

* 1 = Korektne, tým myslím výsledok rovnaký tomu, ako keby som ten formulár
vyplnil ručne a klikol na submit. Trebárs postol nejaký príspevok na
programujte.com fore (len príklad). Mne to pri vyššie zmienovanom riešení
(kóde) potrebný výsledok nedosahuje

Neviem, či body 1 a 2 sú koreňmi problému, ale bol by som vďačný za
akékoľvek funkčné riešenie (nemusí ísť o riešenie v httplib2, kľudne môže
byť aj v urllib).

Ďakujem za prípadné odpovede