[python] How To again

Tovim jaakubi na gmail.com
Čtvrtek Srpen 22 16:24:59 CEST 2013

Ahoj Michale,  zu,  Petře.

Dovoluji si připomenout, že počátkem debaty bylo dilema, zda widget či piškot.

Jestli má být widget překládán jako ovládací prvkek, komponenta či whatnot

je už jaksi nad plán.

V Tkinteru je label widgetem, až už je ovládacím prvkem či není.

BW, Tovim

From: Python [mailto:python-bounces na py.cz] On Behalf Of Petr Nesladek
Sent: Thursday, August 22, 2013 8:54 AM
To: Konference PyCZ
Subject: Re: [python] How To again

Po delší době mne debata "vyprovokovala" taky přispět ...
- "widget" je pro mne jasný technicky zažitý termín (ano poprvé jsem taky zapátral cože to znamená, ale dál navždy je to jendoznačné)

- "ovládací prvek" - zní jasně ze světa Windows ... proč ne, ale label - jak už bylo napsané nic neovládá - a v tom směru by přesnější byl "grafický prvek"

- a nebo se spokojit s tím "prvkem"

-"komponenta" je jasná v jednom uzavřeném textu, ale jako ustálené označení pro wiget je to podle mého názoru moc obecný výraz, ale koneckonců možný, (jen bych se pořád ubezpečoval , že stále mluvíme o tomtéž)

Takže podle mého nározu jsou priority a oblíbenost v pořadí: widget, ovládací(grafický) prvek, komponenta.

Piškot nebo udělátko asi jen jednotlivě pro jeden článek, jako ustálený termín  bych se jim asi vyhýbal.

                      Petr