[python] o řádek níž

Roman Frajt r.frajt na centrum.cz
Čtvrtek Červen 27 09:43:34 CEST 2013

Zdravím,

právě jsem se začal učit jazyk Python jako spíše úplný začátečníky (jen základy Pascalu).
Nainstaloval jsem si Python verzi 3.3. , když ale zadám jednoduchý text do Python Shell:
print  "hello world!"

toto je výsledek:
>>> print "hello world"
SyntaxError: invalid syntax

Zkusil jsem si nainstalovat verzi 2.7. 5 a do ní když zapíši to samé, tak je výsledek správně (napíše se Hello World). Obecně když zadám z učebnice na http://howto.py.cz/ jakýkoliv text přímo z učebnice, výsledek je error ve verzi 3.3 a správný výsledek ve verzi 2.7 5. Jak je to možné?

Dále by mě zajímalo jak mohu v Python Shell za prompt napsat příkaz na více řádků, protože když napíšu první řádek a chci začít psát na druhý enterem nebo shift+enter už se vykoná příkaz. Jak tedy přejít o řádek níže a psát dále bez vykonání příkazu, jinak než enterem?

Děkuji
Roman