[python] O řádek níž (Roman)

Tovim jaakubi na gmail.com
Čtvrtek Červen 27 16:09:04 CEST 2013

Ahoj Petře,

pokouším se vyzkoušet ten "Python launcher for Windows", jehož
py.exe a pyw.exe soubory jsem v c:/windows také našel ale nějak
mi to nejde.
Nejde mi spustit Python pouhou zkratkou "py". Není také nutné zrušit
zápis obou pythonů (2.7.5, 3.3.0) v PATH?
Mohl bych to vyzkoušet ale aspoň se s tebou pozdravím.

Tovim

-----Original Message-----
From: Python [mailto:python-bounces na py.cz] On Behalf Of Petr Přikryl
Sent: Thursday, June 27, 2013 2:07 PM
To: Konference PyCZ
Subject: Re: [python] O řádek níž (Roman)

> Zkouším naistalovat iPython. Třeba tady je návod na instalaci iPythonu
> (mám Windows Vistu) http://ipython.org/install.html

Nejsem si jistý, jestli je pro začátečníka vhodné komplikovat si život
prostředím IPython. Nejsem asketa typu "jedině vi", ale pro začátek bych
doporučoval používat snad jen o něco lepší editor než Notepad a cmd okno. Z
těch jednoduchých a rychle se spouštějících je fajn třeba Notepad 2
(http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html).

Pokud máš možnost, zahoď Visty a nainstaluj si Windows 7.
Jsou opravdu lepší. (Dlouhodobě jsem pracoval s oběma systémy.)

Z oficiální distribuce lze jednoduše nainstalovat Python 3 i Python 2 vedle
sebe. Python 3.3 a vyšší navíc obsahuje takzvaný "Python launcher for
Windows" (po našimu Pytónovské spúšťadlo pro Vindóze"). Nainstaluje se to
(samo) do C:\Windows jako py.exe a pyw.exe a nastaví to asociace na .py
soubory. Nemusí se taky nic cpát do PATH, protože C:\Windows se prohledává
vždy.
Takže místo "python abc.py" se na příkazový řádek píše "py abc.py"
a prvním řádkem v souboru se dá ovlivnit, která verze Pythonu se má pro daný
soubor spustit

#!python2

nebo

#!python3

podobně jako v Unixu.

py bez parametru spustí interaktivní režim Python 2, py -3 spustí Python 3
(hledá to vždy nejvyšší nainstalovanou podverzi a dá se to specifikovat
přesněji).

Doporučuji rovnou psát všechny nové soubory v kódování UTF-8 -- nebudou
problémy s češtinou.

P.