[python] začiatočník programuje, alebo čo som vytvoril a prečo to nefunguje

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Úterý Listopad 5 11:29:11 CET 2013

Tohle je nekolik otazek, ktere spolu tak uplne nesouvisi.

Vezmu to odzadu:

  3) Na praci s FTP je vy Pythonu modul ftplib, viz
http://docs.python.org/2/library/ftplib.html  Ten ti umozni pracovat se
jmeny a hesly za predpokladu, ze k cilovemu FTP serveru znas jmeno a heslo
a nebo povoluje anonymous login

 2) Prevod HTML (to je to, co dostanes od vzdaleneho serveru) do cisteho
textu neni uplne jednoduchy problem. Urcite ho nechces resit sam od
zacatku, ver mi :) Ale muzes pouzit hotove moduly, treba BeautifulSoup (
http://www.crummy.com/software/BeautifulSoup/bs4/doc/) nebo HTML5lib (
https://github.com/html5lib/html5lib-python)

 3) Pokud chces externi program jen spustit, staci ti modul "subprocess",
ktery je standardni soucasti Pythonu. Pak ale nepotrebujes urllib[2],
protoze dany prohlizec si stranku stahne sam. Pro pokrocilejsi kontrolu
prohlizece (otevrit novou zalozku, kliknout na nejaky prvek atd.) jsou
specializovane moduly, ale s temi nemam moc osobni zkusenost. Mrkni se na
https://wiki.python.org/moin/WebBrowserProgramming a zacni u Selenium.

  Snad ti to trochu pomuze :)

   Jirka

P.S. Webovy prohlizec je jedna z nejtezsich veci, ktere bys mohl zkusit
naprogramovat. Pokud mas tu moznost, zkus neco jednodussiho.