[python] Začiatočník programuje, alebo čo som zostrojil a prečo to nefunguje

Michal Molhanec mol-python na seznam.cz
Středa Říjen 9 23:49:47 CEST 2013

Dobrý den,

1) řádek
   zadanie == zoznam
   měl být předpokládám podmínka -- chybí zde if
2) test na příslušnost v poli dělá operátor in
3) není mi jasný smysl toho cyklu while True:
4) neukončujte program pomocí os.abort(), to platí i pro váš první příklad,
   pokud chcete ukončit předčasně program použijte sys.exit(), v tomto
   případě je ale IMHO lepší případný další kód umístit do funkce a prostě
   ji zavolat v případě úspěšné podmínky
5) pište mezery minimálně mezi print a řetězcem, lépe i za čárkou ap.

import time
print "loading please wait\n","nahravam aplikaciu prosim cakajte\n"
time.sleep(5)
print "dnes je", time.ctime()
zadanie = raw_input("zadajte vase meno prosim")
print "volate sa" + zadanie
zoznam = ["diana", "martin", "stefan", "alena", "pavol", "miro"]
if zadanie in zoznam:
    print "vitajte v systeme matrix"
else:
    print " prepacte vase meno nieje v zozname","pristup zamietnuty!!!!"

Zdraví,
Michal