[python] začiatočník programuje alebo čo som zostrojil a nefunguje to

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Pátek Říjen 18 18:53:21 CEST 2013

Ahoj,

podmínku ukončovat nemusíš. Toto je funkční a korektní podmínka:

if tohle:
    tamto()

Funkce se dá dát i do podmínky. Např. takto:

if jmeno == "Petr":
    def pozdrav():
        print("Ahoj")
    pozdrav()

# ale když je funkce definovaná v podmínce, tak
# v případě nesplnění podmínky ta funkce nebude
# existovat, takže mimo tu podmínku by se neměla volat

pozdrav() # pokud jmeno != "Petr", tak vylítne výjimka

Ale není to moc hezké, není důvod, proč by měla být funkce definována
uvnitř podmínky. Proč ji prostě nedefinovat "normálně" a pak ji v podmínce
jen zavolat?

Příště kdyžtak raději ukaž i kód (ne kilobajty kódu, ale jen to, na co se
ptáš), ať je situace jasnější.

Petr