[python] Využití Pythonu

Petr Blahos petrblahos na gmail.com
Neděle Prosinec 28 20:13:26 CET 2014

> nedávno jsem se rozhodl, že se naučím další programovací jazyk, alespoň
> trošku. Jeden kamarád, který se v programování vyzná, mi doporučil Python,
> že se uplatní všude. Já bych se chtěl ale zeptat, jak přímo se dá uplatnit?

Dobrý den,

opravdu má docela dost široké uplatnění. Samozřejmostí jsou "banality" typu
webové stránky nebo aplikace,
s možností napojení na celkem jakoukoliv databází (jak SQL tak NOSQL),
knihovny pro celkem cokoliv
(včetně dnes populárního BigData, Machine Learningu a Natural Language
processing). Z úplně druhé strany,
existují knihovny na grafiku, open gl, psaní her. Nebo pokud vím, tak
raspberry PI jde programovat v Pythonu.
Jsou třeba i knihovny pro čtení i zápis formátů MS Office. Generování pdf.
Posledních asi 7 let dělám v Pythonu
všechno (intranety, webové aplikace, desktopové aplikace - téma: sledování
výroby).

> Jde v tomto jazyce udělat nějaký "prográmek" který se nebude ovládat v
> konzoli?
> Prostě normální program v normálním Windowsovém okně... Jde to? Má se cenu
> ten Python vůbec učit?

Prográmek zní jako něco malého, ano, jde to taky. Já sám mám i větší
prográmek (odhadem 20-50 různých
obrazovek) ve wxPython (ten má výhodu, že je multiplatformní, něco mi běží
na Macu, něco na Linuxu,
většina na Windows). Jestli se ptáte specificky na Windows, tak existuje
knihovna pywin32, která Vám
zprostředkuje skoro celé Win32 api, jenom s tím rozdílem, že třeba z C nebo
C++ se ty funkce volají hůř.
Stejně je to s OLE (jak se to teď jmenuje? ActiveX?)

Můj skromný odhad je, že Python spíš poroste. Ale s tím uplatněním ve
firmách zatím u nás není tak žhavé
jako třeba java, c++ nebo javascript.

--
Petr