[python] Využití Pythonu

Petr Messner petr.messner na gmail.com
Neděle Prosinec 28 23:02:18 CET 2014

Ahoj,

na webu python.org existuje trochu nepřehledná stránka Success Stories:
https://www.python.org/about/success/

viz také http://python.cz/#companies

Kolem čeho se pohybuji, tak se Python používá buď jako hlavní jazyk při
vývoji webových aplikací, a/nebo při vytváření pomocných programů, skriptů
a infrastruktury okolo.

Myslím si, že každý pořádný programátor by měl znát i jazyk typu Python
nebo Ruby, i kdyby primárně dělal projekty v Javě, C++ nebo C#, tak v
Pythonu si mnohem snadněji udělá věci typu zpracování a generování dat,
automatizace buildu a testování, různé pomocné skripty...

Takové ty typické (případně i méně typické) Windows aplikace se v Pythonu
dají udělat taky, podívej se třeba na

http://showroom.qt-project.org/

http://kivy.org/#gallery

http://takluyver.github.io/posts/so-you-want-to-write-a-desktop-app-in-python.html

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Python_software#Applications

Někdy je v Pythonu udělaná jen část aplikace nebo pluginy, např. herní
engine v C++, ale skripty definující chování hry jsou v Pythonu.

Zdar

Petr