[python] Filozoficko-průzkumná otázka

mtip mtip na atlas.cz
Čtvrtek Únor 27 16:07:57 CET 2014

Nechtěl  jsem  se  zapojovat  do  filozofie,  která tě má podle mě tak
akorát navnadit, ale nedalo mi to.

VM> Nejšířeji pojato, úspěch každého jednotlivce odvisí od toho, jak je
VM> ostatním kolem sebe užitečný. Kdo přestane být byť minimálně užitečný
VM> (třeba jen placením daní), toho společnost nemilosrdně odkopne. Kdo najde
VM> svojí niku, je odměňován až obdivován. Čím méně konkurentů v té nice je,
VM> tím je snažší být užitečný těm, kteří z té práce budou těžit. :)
Úspěch  závisí  podle  mě  v  první řadě na náhodě a pak trochu na tom
ostatním. Třeba dobré nápady? Užitečnost a píle jim moc nepomáhá.
Nezrazuji  tě  od  samostudia  Pythonu, jen říkám, že pracovní úspěchy
jsou  více  dílem  náhody  než skutečných kvalit člověka. Třeba odvaha
pomáhá  podle  mě  víc  než  píle  a  spolehlivost, ta je totiž mnohem
více zřetelná.

VM> Programování je řemeslo a já se nezdráhám říct, že dobrý programátor roste
VM> nikoli léta, ale desítky let. ALE kdo dokáže další věci (jednat s lidmi,
VM> vysvětlit problém nebo své postoje, učit se, má mezioborové znalosti atd.),
VM> má výhodu a rychleji bude užitečný.
Tak s tímhle se můžes tak akorát utěšovat. Programátor musí být mladý,
protože   většina   dalších   programátorů  je taky mladých. A zatímco
zrál  a  dřel  víc  než  ostatní, protože musel nebo chtěl být samouk,
vyřadil se věkem z kolektivu těch mladších.
Nikdo nechce  do  kolektivu  o  20 až 30 let staršího kolegu a navíc si oněm
myslí  své,  ať  je  pravda  jakákoliv.  Prezident může být zralý, ale
programátor  ne.  Možná až silná generace programátorů dosáhne vyššího
věku,  tak  se  něco  změní. Zatím platí tvrdá realita, nevadí že něco
umíš a že máš přehled či zkušenosti, vadí že jsi starší než my.
Takže do toho  uč se, ale až to budeš umět, jak píše Vláďa po desítkách let,
ten vlak už tu nejspíš nebude.

VM> Vláďa

VM> P.S.: nar. 1976, VŠ FEL ČVUT 2007, Python, Django, živí mě to dobře.
VM> Nástroje a projekty si vybírám sám, občas musím něco svalit na svolné
VM> kvalitní lidi okolo. Další: UNIX/Linux, bash shell, školím, konzultace, asi
VM> deset let na volné noze.

Mirek,  1963,  SPŠ  elektronika,  programátorem od dob Atari přes DOS,
wokna, Linux, weby, servery, desktopy  25 let.
Python  používám, protože jsem si mohl sám vybrat.(Zase ta náhoda.)