[python] dynamicke metody

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Úterý Květen 6 12:06:55 CEST 2014

Je fakt, ze ten muj projev se da brat ponekud arogantne, coz bylo
nestastne, takze jsem si stulec zaslouzil.

Vyhrady proti tem pohnutkam vyjadrili jini, nechtel jsem se opakovat.

Ale pro uplnost: Jiz existuje rada jinych abstrakci SQL na takove urovni
prakticnosti, obecnosti a bezpecnosti, ktere ten, kdo si jen tak hraje a
uci se, tezko dosahne.

Pisete, ze mate radeji ciste SQL. Presto sam nad nim pisete abstrakci. Z
toho usuzuju (a muze to byt jen dojem), ze az si dohrajete, muze vas
napadnout poslat to do produkce na nejakem projektu. A to uz je pro me
pochybne.

Proc pracovat na necem, co bude vzdy jen hracka? Sam jsem se vzdy nejvic
naucil na necem, co melo realny dopad na moji praxi. Zpetne lituju veci,
kdy jsem sam vynalezal kolo misto abych se postavil na ramena tech, kteri
tu vec udelali prede mnou a driv (a tedy diky evoluci i lepe) a diky tomu
rovnou mohl efektivneji delat neco uzitecneho.

Nevylucuju samozrejme, ze by se vam povedlo vytvorit abstrakci bezpecnou,
sikovnou presne odpovidajici potrebam daneho projektu a nezvysujici naklady
na tvorbu toho projektu ted ani v budoucnou, kdy by do projektu prisel
dalsi programator. Mysleno proti pripadu, kdy by se pouzila nejake siroce
prijimana abstrahujici knihovna se sirokou bazi pouzivajicich vyvojaru. Pak
gratulace.

V.