[python] pracovni postupy (was: Re: dynamicke metody)

Vladimir Macek macek na sandbox.cz
Středa Květen 7 17:41:32 CEST 2014

Tridu RomanNumber(int) si pamatuju. I to, jak jsi me v zasedacce nachytal
na immutable svestkach. :-) Snad si uz muzem tykat.

Diky za jiny pohled. Respektuju ho, ale myslim, ze pricinou je to, ze jsme
kazdy jiny. Nebo je nam dano pracovat jinak.

Ja vynalezani toho, co uz vynalezli jini, prinejmensim rozhodne nepovazuju
za _jedinou_ cestu, jak se to  naucit. Jsem v prostredi, kdy klienti chteji
vysledky a rypani se v zakladech mi nikdo nezaplati -- vedome.

Predpoklada se, ze vim a znam a ze kazdou odpichnutou ctvrthodinu pracuju
100% na posunuti projektu dal. Jinak bych si to ani nedovolil. (Proto jsou
vyjimecne dny, kdy mam odpichnuto vic nez 4 hodiny produkcni prace a proto
mam vyssi hodinovku.)

Na prislusna pouziti beru do ruky nastroje, kterym rozumim a verim, ze maji
dobrou filosofii, napr. Linux, bash, Python, Django, PostgreSQL. Do velke
miry nepotrebuju znat, jak jsou presne implementovane, dokud me nezklamou a
dokud jsou peclive dokumentovane. Je radost delat s nastroji, ktere tvori
lide, kteri jsou zkusenejsi a peclivejsi nez ja. A ja ve zkusenostech a
peclivosti nejsem zelenac.

Pri djangovani samozrejme programator musi casto zmacknout v IDE hotkey na
zobrazeni definice, takze casto procitam implementace trid a funkci primo v
Djangu. Ale to udelam jednou dvakrat, pak se mi to ulozi do hlavy a uz to
jen pouzivam. Kod meho projektu diky tomu muze byt minimalni vrstva, ktera
primo dela to, co se po ni chce.

Django je na svuj ucel dobre stavene, je dobre motivovane a stale sleduje
cil byt cistejsi. Fakt nevidim duvod ho reimplementovat, kdyz muzu sednout
a okamzite delat radost klientum.

Nicmene jsem rad, ze existuji i lidi jako jsi Ty, protoze vy fungujete jako
hlidaci psi a zdrave kyprite pudu.

V.