[python] Python 3 a další druhy (TkinterPython, ...)

zu1234 zu1234 na seznam.cz
Čtvrtek Leden 1 17:44:23 CET 2015

Někdo přede mnou doporučoval začít konzolovou aplikací.
Také jsem tak postupoval.
Ale následně jsem chtěl některé programy (jejich vnitřky) použít
jako knihovny do větších programů, nebo dokonce pod GUI.
A musel jsem dost přepisovat:
Například když původní funkce narazila na neřešitelný
problém, tak prostě ukončila program. Správné je vyvolání výjimky.
Nebo se vykecávala pomocí print-u - to v GUI není ono. Teď to řeším
pomocí 'yield'.

A ještě jedna legrace okolo aplikací na příkazovou řádku pod windows -
kódování.
Výstup na stdout musí být v cp852, ale když ho přesměrujete rourou do
souboru, tak je rozumnější cp1250.
Pokud chcete mít univerzální program (i do linuxu) tak ještě iso8895-2,
nebo (dnes už jen) utf8.

Ale to jsou moje problémy/chyby a ne vlastnosti Pythonu.

ZU