[python] Jaký Tkinter? GTK? QT? Coooo Amiga Escape sekvence rulez! Odlehčení a dotaz - Python a pamět? ;)

Petr Viktorin encukou na gmail.com
Čtvrtek Leden 1 22:14:51 CET 2015

> Nejdříve odlehčení. Poslední port Pythonu verze 2.3.3. Ukázka jednoduchého GUI pomocí ESCAPE sekvencí na počítači Amiga (Windows nemá přímou podporu ESCAPE sekvencí!)
>

> https://www.youtube.com/watch?v=JzN1Fl-T7jw
>

> A teď můj dotaz, stačí mi zodpovědět chování Pythonu verze 2.X v rámci PC.
>

> Zkopíruji to co jsem se ptal jinde:

> [...]

Odpovím pro CPython, jiné interpretery jazyka Python se můžou chovat jinak :)

Konstantní literály, tedy konstanty zapsané přímo v kódu, jako třeba
(("A","B"), ("B","C")) výše, jsou součást zkompilovaného modulu, a do
paměti se načtou s ním. Je jedno, jestli se pak použijí nebo
nepoužijí. Proměnné v Pythonu jsou jen jména (pro C-čkaře: ukazatele),
která se přiřazují hodnotám.
Je možnost to dát do zvláštních modulů:

if vstup == 'iso':
    from tabulka_iso import tabulka
elif vstup == 'latin2':
    from tabulka_latin2 import tabulka

a v tomhle případě by se načetl jen daný modul a data v něm. Nebo
(většinou lepší varianta) se dají data dát do datového souboru a
přečíst pomocí `csv` nebo `json` ze std. knihovny.