[python] Beating the Averages

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Pondělí Listopad 9 22:56:16 CET 2015

On 2015-11-09, 20:11 GMT, Petr Blahos wrote:
> Já jsem po přečtení dokonce měl i tendenci se učil Lisp, ale
> nenašel jsem si na to čas. Učili jste se lisp? Z čeho? A když
> jsme u Lispu, myslím, že to byl

Problém všech těchhle diskusí je, že uvažují jazyk izolovaně od
celého vesmíru knihoven prostředí, tooling a tak dále. Sice si
můžu myslet ve slabých chvilkách, že JavaScript je docela hezký
jazyk a některé věci se mi na něm líbí, ale pak se pokusím něco
v něm napsat a najednou jsem až po uši ve všech hrůzách
chybějících knihoven, maintainerů modulů, kteří nikdy neslyšeli
o API stability, chybějících tracebackách a dalších deset tisíc
malých bolestech, které mě vždycky vrátí do světa Pythonů, kde
mám skvělé (a poměrně slušně udržované) knihovny ve standartní
knihovně s API o kterém někdo přemýšlel, kde mám tracebacky,
které dávájí smysl, kde mám rope (který pomáhám maintainovat),
flake8 a dalších vymoženosti, které zpříjemňují život.

No a stejný pocit jako s JavaScriptem (akorát mnohem
intenzivnější) mám s Lispem, Scheme, Guille, & spol. Scheme
(třeba ve formě Guille) je velice elegantní, dává smysl, ale
jakýkoli styk s reálným světem, kde je potřeba více nežli
žonglovat s logickými stromy v paměti najednou způsobuje, že si
člověk musí udělat všechno sám. A to najednou není ta sranda.

Mých ¢10 :)

Matěj

--
http://www.ceplovi.cz/matej/, Jabber: mcepl na ceplovi.cz
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

Of course I'm respectable. I'm old. Politicians, ugly buildings,
and whores all get respectable if they last long enough.
      --John Huston in "Chinatown."