[python] [django-cs] Beating the Averages

Matěj Cepl mcepl na cepl.eu
Úterý Listopad 10 11:26:43 CET 2015

On 2015-11-09, 22:26 GMT, Petr Viktorin wrote:
> Ale jinak je Lisp super, a mainstreamové jazyky se mu limitně
> přibližují (viz další esej od PG:
> http://www.paulgraham.com/diff.html).
> Když se naučíš C, budou tvoje Pythoní programy rychlejší, i kdybys pak
> C dál nepoužíval.
> Když se naučíš Lisp, budou tvoje Pythoní knihovny elegantnější, i
> kdybys pak Lisp dál nepoužíval.
>
> Jinak jestli chcete začít s Lispem, já jsem svého času přečetl jedním
> dechem "ANSI Common Lisp" od G Steela; dnes už ale bude asi lepší
> začít na Clojure.

Na stejné téma je článek Douglase Crockforda „The Little
JavaScripter“ [1], kde předvádí příklady ze slavné dávné
učebnice Lispu „The Little Lisper“. Nevím nic o Clojure, ale
šílená myšlenka, že tolik opovrhovaný JavaScript je možná jedním
z nejbližších reálně použitelných dědiců Lispu je zajímavá.

Matěj

P.S.: Ano vím, že existuje i překlad této knihy do Pytohnu [2],
ale JavaScript je svou jednoduchostí podle mého blíže duchu
Lispu/Scheme.

[1] http://www.crockford.com/javascript/little.html
[2] https://github.com/oblique63/The_Little_Pythonista

--
http://www.ceplovi.cz/matej/, Jabber: mcepl na ceplovi.cz
GPG Finger: 89EF 4BC6 288A BF43 1BAB  25C3 E09F EF25 D964 84AC

Basically, the only “intuitive” interface is the nipple.  After
that, it's all learned.
    -- Bruce Ediger when discussing intuivity of Mac OS
       http://groups.google.com/group/comp.sys.next.advocacy\
       /msg/7fa8c580900353d0