[python] Roboti, REST, Flask?

Marek Nožka marek na tlapicka.net
Úterý Září 15 21:53:52 CEST 2015

Ahoj

On Tue, 15 Sep 2015 08:40:33 +0200 Honza Javorek <mail na honzajavorek.cz>
wrote to Konference PyCZ <python na py.cz>:

> Jestli mají posílat nějaké informace a těma měnit stav na serveru, tak
> musíš použít i něco jiného než GET, pokud se budeme bavit aspoň o samotném
> blbém HTTP, když už ne o RESTu.

To je právě to, co nechápu. Pokud vezmu množinu jednoduchých akcí jaký je
rozdíl mezi

GET /123acb/krok

a mezi

PUT
id = "123abc",
akce = "krok"

Chápu, že když chci poslat nějaký větší objem dat je PUT jistě lepší, ale
pokud jde jen o jednoduché povely, co mi PUT nebo DELETE přináší za výhodu?

> Já bych ti to klidně nějak zkusil namodelovat, ale k tomu by se hodila
> komplet pravidla té hry a možné stavy, do jakých se lze dostat a jak se do
> nich lze dostat.

Pravidla jsou zatím velice jednoduchá:
Server umístí hráče na hrací pole a ukáže jim, kde je poklad. V každém kole
lze provést jednu z akcí:
  * otoč se o 90° doleva
  * otoč se o 90° doprava
  * udělej krok

Cílem je, za co nejmenší počet kol dosáhnout cíle. Server upozorní pokud
by klient šel do zdi nebo pokud chtějí dva hráči vejít na stejné políčko.
Počítám, ale časem s rozšířením pravidel o časované bomby, střílení, dobíjení
a vybíjení baterií, práce v týmu. Uvidíme jak nám to půjde.

Díky
      Marek