[python] Python na frontendu, Brython

Honza Javorek mail na honzajavorek.cz
Pondělí Duben 18 23:16:30 CEST 2016

Pokud vim, tech pokusu je vic:
https://github.com/jashkenas/coffeescript/wiki/list-of-languages-that-compile-to-js#python

Nevim, co z toho je nejdal, rozhodne jsem nikdy nenabyl dojmu, ze by
cokoliv z toho nekdo nekdy nekde pouzil mimo experimentalni hrani. Byt
tebou, zhluboka se nadechnu, zahrimam jedno velke "ach jo" a proste to
udelam v JavaScriptu, protoze s tim budes mit nejmin problemu a pokud to
nekoho naucis, bude to moct nekdy i pouzit.

Kdybych si dnes delal skladbu jazyku ciste podle vyuzitelnosti praxe a
jejich zamereni, naucil bych se aspon tri jazyky ze tri skatulek:

1. kompilovane jazyky na vykon programu: c/c++, go, rust
2. dynamicke/skriptovaci jazyky na vykon programatora: python, ruby
3. javascript

JS ma dnes pozici, kterou mu nikdo jen tak nesebere. Na webu se stava
naprostym hegemonem a web je momentalne to, co lidi nejvic tahne a kde se
"dejou veci". Treba az bude hotove https://en.wikipedia.org/wiki/WebAssembly,
tak budeme pro browser kompilovat jakykoliv jazyk, ale zatim to moc
nevypada.

Honza