[python] Django a debianí balí?kovací systém

Petr Viktorin encukou na gmail.com
Úterý Červenec 12 11:26:13 CEST 2016

On 07/11/2016 10:04 PM, David Rohleder wrote:

> jo. V současnosti mám ale pouze jednu appku a pokud budu psát další
> appku, tak budu chtít, aby byla kompletně nezávislá na ostatních django
> projektech.

> nemělo by tam nic zbýt.

> To by potenciálně šlo, ale osobně bych rád spíš dospěl do stavu, kdy
> bude settings.py (a všechno, co je iniciální součástí projektu)
> součástí té jedné appky a tím pádem bych měl pouze jeden adresář s
> celým projektem včetně té jediné appky.

Problém je že ve většině projektů používáš víc než jednu appku.
V appkách máš kód, v settings.py nastavuješ který kód použít, kde je
databáze, a tak.

> až tak moc jsem to samozřejmě nemyslel. django.contrib.auth je patrně
> appka, nicméně z mého pohledu je to součást standardní distribuce
> djanga - pokud nějakým způsobem sahá do databáze, tak to dělá pro každý
> projekt zvlášť.

Jasně! Nastavení databáze nezávisí na tom, jaké appky v projektu máš.
Můžeš použít jednu appku ve více projektech, s oddělenými databázemi.

> Já bych si to představoval následovně: Když přistupuju ke dvěma adresám
>
> http://server/app1
> http://server/app2
>
> tak bych chtěl, aby každá z těch webových adres byla oddělena na úrovni
> apache serveru pomocí nějakého
>
> Alias app1 /usr/share/lib/.../pythonXX/app1
> <Location app1>
> </Location>
>
> Alias app2 /usr/share/lib/.../pythonXX/app2
> <Location app2>
> </Location>

Tohle udělat můžeš; každý takový projekt bude mít vlastní settings.py s
vlastním nastavením např. databáze.

> Každá aplikace totiž může být:
>
>  - vyvinutá pro jinou verzi djanga
>  - vyvinutá pro jinou verzi pythonu
>  - můžu mít dvě instance jedné aplikace, které budou používat různé
> databáze
>

> Navíc bych byl rád, aby bylo možné běžet různé verze djanga (kvůli
> různě napsaným aplikacím), čehož je možné dosáhnout pomocí virtualenv,
> ale to už se do toho zamotávám až příliš, pro začátek bych rád
> dokonvergoval do stavu jedna aplikace - jeden balík.

Tady máš problém – distribuční balíčky jsou dělané pro linuxové
distribuce. Distra se většinou snaží mít jednu sadu balíčků které
všechny fungují dohromady. V systému je ideálně jedna jediná systémová
verzi Djanga, a to je vše. Když chceš několik různých verzí Pythonu a
několik Djang, systémové balíčky ti moc nepomůžou. (Ano, existují
python2 a python3 nebo věci jako software collections, ale dá hodně
práce něco takového vytvořit, a zvlášť s Pythoníma balíčkama jako Django
to příliš dobře nefunguje.)

To co chceš ty řeší virtualenv. Použij virtualenv :)

> Zatím mám dost pocit, že je v tomto django postaveno dost nešikovně a
> nikdo s reusable apps moc nepočítal.

Ne, spíš nikdo nepočítal s tím že to někdo bude chtít balíčkovat přesně
tak, jak to chceš zabalíčkovat ty. Nejdi proti proudu, nauč se jak so to
dělá standardně (přes virtualenv), dřív než se pustíš do něčeho vlastního.