[python] Vydání knihy o pythonu

Honza Kral Honza.Kral na gmail.com
Pátek Březen 31 13:28:16 CEST 2017

Zdravim vespolek,
Slibil jsem napsat kapitolu o Djangu (delam senior programatora v
NetCentru ;) ), mam i nejake zkusenosti s TeXem, ale na takovouto
praci mi prijde mnohem vhodnejsi ReST, ten muze tvorit kazdy sam a
neni potreba ani aby se vsichni ucili TeX, nebo aby to jeden clovek
stale formatoval sam. Da se z toho udelat pak HTML, TeX nebo skoro
cokoliv jineho.

U kapitoly o webu to chce hlavne popsat WSGI a dalsi obecne veci, pak
muzem zminit dva hlavni frameworky + treba ten zope, rozhodne bych se
nepoustel do zadnych konkretnich aplikaci (Plone a spol.), ty bych
maximalne zminil odkazem.

Ale vsechny tyhle veci vychazeji z urceni produktu - pro koho ma byt?
Pro zacatecniky jako seznameni s pythonem (v tom pripade nema asi
smysl popisovat veci do hloubky a spis se soustredit na seznameni se
zakladnimi principy a odkazani lidi na konkretni publikace), pro
stredne pokrocile je to zase neco jineho apod. pro pokrocileho pak jde
o seznameni s exotickymi aspekty jazyka (metaclass, descriptory, ...)
a ruznymi implementacemi (jython VS IronPython VS cPython), ktere zase
imho nepatri do knih pro zacatecniky (jinak nez jako zminka na jeden
radek).

Takze, pro koho j eta kniha a jak chceme aby ji pouzival?
Mame ambici napsat ucebnici (i treba vcetne vyuky zakladnich principu
programovani), nebo "jen" referencni prirucku?
Chceme se zamerit na konkretni aspekt (treba web programovani, nebo
skriptovani pro sysadminy), nebo pokryt co nejsirsi skupiny temat?
Nebo popsat python jako multiplatformni jazyk pro kazdou prilezitost
(IronPython, Jython, PyPy, ...)?

Zkratka co si od toho slibujem, teprve potom muzeme rict co tam chceme
a zacit se hadat co tam smysl ma a co nema (posledni slovo je
samozrejme na Vaskovi).