[python] Dekorátor

Radek radek.hnilica na gmail.com
Pátek Březen 31 13:31:50 CEST 2017

On 22 ún, 21:34, "Róbert Čerňanský" <hsli... na zoznam.sk> wrote:
> Ono, strptime naozaj konvertuje reťazec do datetime:

o tom není pochyb, tak to stojí v dokumentaci
>  >>> datetime.strptime("22. 2. 2011", "%d. %m. %Y")
>  datetime.datetime(2011, 2, 22, 0, 0)

:) perfektní přesná odpověď, ale na úplně jinou otázku ;)

> Ale možno si potreboval niečo sofistikovanejšie, čo odhadne formát
> automaticky a pod.

Přesně, nemohu předvídat co napíše uživatel do vstupu.
Momentálně používám externí knihovnu dateutil.

> Pythonovský shell IDLE vie po stlačení Ctrl+Medzerník za bodkou
> zobraziť zoznam členov daného objektu.
ehm.... ten seznam je jaksi velmi krátky.  odhadem mi zatajuje cca 80%
metod.  nejspíš to bude tím že jejich jména začínají znakem _

> Taktiež môžeš napísať
> help(<objekt>) a dostaneš výpis jeho členov aj so stručnými popismi.

to už vypadá líp.  dokonce to ukáže všechny metody.  A navíc ten
příkaz funguje i v ipython

> Prípadne help(<funkcia>) zobrazí jej, v drvivej väčšine bohužiaľ
> stručný, popis.  Klikať sa dá v browseri keď pustíš príkaz "pydoc
> -g", ale sú to tie isté stručné popisy, čo pre help(). :-(  Tiež by
> som privítal aby API dokumentácia bola podrobnejšia.

jo pydoc ukazuje to samé co help() z ipython/idle.
pydoc je sice hrůza, ale je to lepší než drátem do oka.

> Ja rád používam shell PyCrust, ktorý je súčasťou wxPython.  Okrem
> dopĺňania (ponuky členov objektu) a tooltipov s helpom umožňuje
> zobraziť aj zdroják k objektu ak je v Pythone.

nainstaloval jsem, dík za dobrý tip.  Tedy na první pohled vypadá
dobře.

> Viac ma ale trápi to, že operácie, ktoré sa dajú s daným typom objektu
> robiť treba hľadať na niekoľkých miestach.  Hlavne je nevýhoda, že
> Python má kopec "voľne pohodených" built-in funkcií a keď chcem vedieť
> operácie napr. s listom, tak okrem jeho metód sa ešte musím prehrabať
> množstvom built-in funkcií, ktoré zďaleka nie sú všetky o liste.  Plus
> treba pozrieť modul itertools.

.... ani nekomentovat....  mám s tím stejný problém

> Tak nie som jedný, komu sa zdá, že to má Python opačne. :-)

já jsem stráášně rozmlsaný z Ruby kde všechno má svou logiku.  Po
nějaké chvíli člověk začne psát příkazy/metody intuitivně bez
konzultace s dokumentací a všechno funguje.