[python] GUI ala PC-FAND

mtip mtip na atlas.cz
Středa Listopad 15 10:28:13 CET 2017

Taky zdravím.
wxPython používám už poměrně dlouho, ale má spoustu úskalí a nedodělků.
Začít s ním spíš odradí, protože se musí vyřešit hodně problémů.
Některé widgety jsou úplně nepoužitelné, jiné je potřeba více či méně opravit/upravit.
Vybrat si widget, věnovat mu čas na opravu a úpravy a následně zjistit, že je nepoužitelný pro řadu chyb, je frustrující a vyžaduje to pevné nervy.
Ale pokud se kdokoliv obrní dostatkem trpělivosti a má na to úměrně času, nakonec se dá wxPython dobře používat.

V TkInter jsem také vytvořil několik miniaplikací.
Narozdíl od wxPythonu je bez chyb, vyžaduje velmi málo rozšíření, lehce se chápe a rychle se v něm dosáhne cíle.
Na jednoduché aplikace stačí, ale má málo widgetů a neřeší tiskové sestavy.
Na tisk je možné použít např. ReportLab nebo XlsxWriter apod.

S MS Access jsem kdysi začínal a už nikdy více.
Návrh GUI jde rychle, tiskové sestavy super, ale VisualBasic je tragédie ve srovnání s Pythonem.
Navíc pomalý placený soft, který zastará a nelze dál používat, řešit individuální problémy s registry,
distribuce je spíš alchymií, to už bych nechtěl nikdy zažít.

Individuální fakturace na webu je podle mě nesmysl.
Důvody snad není třeba rozepisovat.

Takže pro začátečníka, který chce po zvyku z minula, první vidět GUI okno (formulář),
pak do něj přidat widgety a nakonec naplnit data a přidat eventy,
má jen omezené mmnožství času a fakturace pro něj bude pravděpodobně jednímn z mála projektů v GUI Pythonu,
je TkInter podle mě správná volba.

Mirek