[python] Plánovač úloh a Python

Jirka Vejrazka jirka.vejrazka na gmail.com
Pondělí Červenec 23 16:24:15 CEST 2018

Ve vsech operacnich systemech existuje koncept "aktualniho adresare".
Znaceno nejak jako "C:\Users\Radek>" nebo "/home/radek", v zavislosti na
systemu. Kdyz spustis prikazovy radek z TC, tak mas ten aktualni adresar
nastaveny tam, kam momentalne "ukazuje" okno v TC. Aktualni adresar se meni
prikazem "cd". Tj. pokud jsi v "C:\Users\Radek" a udelas "cd skripty", tak
se aktualni adresar zmeni na "C:\Users\Radek\skripty" (za predpokladu, ze
dany adresar "skripty" existuje.

Kdyz neco spustis pres planovac, tak je aktualni adresar pro potreby toho
skriptu nastaven jinak - vetsinou do nejakeho systemoveho adresare, treba
C:\Windows\system32. Z mnoha rozumnych duvodu by se tam nemelo nic
zapisovat (a system to beznemu uzivateli ani nedovoli).

No a pokud v Pythonu (nebo v uplne libovolnem jazyce) ctes nebo ukladas
soubor bez uvedeni cesty (tj. neco jako  open('soubor.txt') ), tak ho
*vzdy* oterviras z "aktualniho adresare". Rozumnejsi je uvadet soubor s
cestou, treba  open('C:/data/soubor.txt')

Dava to smysl?

   Jirka