[python] freeze,dynamicke knihovny

rajcze rajcze na gmail.com
Čtvrtek Listopad 13 16:08:07 CET 2008

2008/11/13 BoneFlute <boneflute na taco-beru.name>:

> Každá knihovna má své označení verze. Balíčkovací systém si je schopen
> zajistit dispozici správné verze.

To samozrejme je, ale obcas muze byt problem tu konkretni verzi vubec
v repozitari najit.

> Patchovaná knihovna je výjimka, to jsem zmínil. Je nefér to použít jako
> argument.
> Představa, že bych měl na linuxu třikrát nainstalované Qt stejné verze jen
> proto, že je pohodlnější to staticky zlinkovat - asi bych měl drobné
> poznámky.

S tim samozrejme souhlasim, pokud by v upstreamu byly knihovny
staticky linkovany, taky bych rychle utikal k jinymu distru.

Jde ale o to, ze muzes chtit vytvorit "standalone" program, ktery
spustis na jakekoli masine, aniz bys musel neco instalovat (o coz
predpokladam Petrovi jde).

Dam priklad:  napises si treba IM klienta, kteryho budes chtit nosit
na flashce abys kdekoli mohl chatovat a mel u toho pristupnou svoji
historii, whatever...

No a ted jedinej zpusob jak zajistit, ze kamkoli prijdes ti to pojede,
je staticky k tomu prilinkovat vsecky knihovny, protoze se muzou
vyskytnout pocitace, kde to budes chit spustit, ale nebude tam ta
knihovna co potrebujes a soucasne nemas opravneni si ji tam
doinstalovat (netova kavarna, skola, whatever).

> Tak hrozné to snad není.
> http://asic-linux.com.mx/~izto/checkinstall/ by měl umět vytvářet hned tři
> verze balíčků z jedné definice.

Popravde, tohle neznam (my na automaticky generovani baliku pro ruzny
distra pouzivame firemni bastl, o kterym radsi ani nechci vedet co
dela :) )

> Když, tak bych to viděl právě jednodužší na linuxu, než ve Windows. Ale tak
> či tak, preferuju systémové řešení.

> Nic takové jsem neřekl. Tak arogantní nejsem, abych řekl zákazníkovi: "sežen
> si to". Na druhou stranu, abych trávil čas řešením, jak zabalit do balíčku
> všechny související knihovny, tak to fakt raději řeknu zákazníkovi at klikne
> třikrát místo jednou.

Me to prijde jednodussi na windows, protoze tam mu ty instalacky
knihoven muzes dat uplne jednoduse (typicky k jedne verzi knihovny
jedno MSIcko) a dal nemusis resit (pripadne udelas instalator, ktery
to komplet nainstaluje sam, ze...). Kdezto v Linuxu to takhle
jednoduse (napric vsemi distribucemi) neudelas (resp klidne udelas,
kdyz do toho distribucniho balicku nacpec zavislost na knihovne X
verze Y, ale nezarucis, ze takovou bude to distro v repozitari mit).

joza

--
Rules of Optimization:
Rule 1: Don't do it.