[Tutor PyCZ] Zachytavani udalosti v cyklu

Petr Prikryl PrikrylP na skil.cz
Pondělí Duben 3 08:15:53 CEST 2006

Martin Petr...
> geon...

> 4. Kruci, ja zapomnel pustit ":retab"...sorry,
> vim ze je to ostuda ;o)
>
> 5. Jo tak co se tohohle tyce, jsem prosel urcitym
> vyvojem, ale rozhodlo u me tohle (sice jeste za
> dob myho Ceckareni, ale zustalo mi to doted):
> "Chapter 1: Indentation
>
> Tabs are 8 characters, and thus indentations are
> also 8 characters. There are heretic movements
> that try to make indentations 4 (or even 2!)
> characters deep, and that is akin to trying to
> define the value of PI to be 3.

V Python je na mixování tabulátorů a mezer citlivý
v tom smyslu, že ČLOVĚK není schopen uhlídat
jejich korektní mixování. Doporučuji nastavit si
editor tak, aby stisky klávesy TAB rozgenerovával
na příslušný počet mezer. Lépe řečeno, aby nějakým
způsobem zařídil odsazování od 4 mezery.

Jsem rovněž vyznavačem názoru, že použití
tabulátoru znamená odsazení na nejbližší pozici po
osmi znacích. To ale neznamená, že by se mělo
vždycky odsazovat o 8. Mezery jsou tu taky
"odjakživa". Osobně považují používání mezer ve
zdrojových textech po všech stránkách za
"spolehlivější" a výhodnější, než používání
tabulačních znaků.

Ještě jiný pohled: Tabulátory vyjadřují, že se má
odsadit. IMPLICITNÍ hodnota odsazení je 8 znaků.
Zen of Python ale říká "Explicit is better than
implicit".

pepr