[Tutor PyCZ] tkinter X wxpython - pohled zacatecnika

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Pondělí Říjen 16 10:39:13 CEST 2006

No kazdy ma nato svoj pohlad. Ja ked som sa podobne rozhodoval rozhodol
som sa pre Tkinter z tychto dovodov:

1) Tkinter je je standard  GUI pre Python a ja som zvykly na standardy :-)

2) Tkinter je starsi ako wxPython, je k nemu viac dokumentacie, IDLE je
tiez pisane v Tkinteri takze predpokladam, ze bude stale hlavny GUI
Pythonu.

3) Tkinter je wrapper okolo Tcl/Tk, takze ak ho naucis, mozes pouzivat Tk
aj cez Tcl, okrem toho existuju Tk-wrappery aj pre ine jazyky, ako je
Perl, takze myslim, ze je to dobra investicia tvojho casu. wxPython je
sice tiez nadstavba nejakej C-ckovej kniznice, ale myslim si, ze predsa
len Tk je rozsirene viacej.

4)  Tkinter mas priamo s kazdou novou verziou Pythonu, takze ho nemusis
separatne instalovat.
Ked napriklad prejdes vo Windows na novu verziu Pythonu nainstaluje sa
Python do ineho adresara. Python 2.3 bol v adresari Python23, Python 2.4
je v adresari Python24. Rozne doplnky - a predpokladam ze aj WxPyython -
sa instaluju do Lib\site-packages. Ked teda prejdes z jednej verzie na
druhu, napriklad jak tomu bolo z Python23 na Python24, prislusny stary
adresar sa vymaze a vsetky dodatocne balicky musis instalovat znova, t.j.
Python23\Lib\site-packages do Python24\Lib\site-packages. To sa moze zdat
zanedbatelne, ale ked pouzivas moc nadstandardnych balickov je to tiez
praca navyse. Okrem toho je s releasom novej verzie Py&thonu, Tkinter uz
aj otestovany s prislusnou verziou.

5) Zalezi na tom ake GUI a na co ho chces robit. Niekdo uprednostnuje
wxPython, lebo hovori, ze GUI v Tkinter-i nevyzera tak dobre.
Keby som chcel robit GUI na predaj, mozno by som uvazoval o wxPythone. Ja
vsak robim v Pythone iba utility v svojej praci, ktore pouzivam sam a moji
kolegovia. Ked pritom treba mat GUI, uplne mi na to vystaci GUI na urovni
Tkinteru.

GUI sa stale menia. Kedysi bol prvy Tkinter, potom prisli ine. Neviem
nakolko su profesionalnejsie ako Tkinter. Najnovsie sa mi zda ze v
sucasnosti dobrym vyberom pre GUI vo Windows by mohli byt WinForms -
nativne GUI pre platformu .NET . ktore mozes standardne pouzivat z
IronPythonu.

sebastian <sebastian na sendmail.cz>
Sent by: tutor-bounces na py.cz
15.10.2006 11:03
Please respond to
Konference Tutor portalu PyCZ <tutor na py.cz>

Konference Tutor portalu PyCZ <tutor na py.cz>
cc

Subject
[Tutor PyCZ] tkinter X wxpython - pohled zacatecnika

Zdravim,
podle toho mala co vim predesilam ze nechci zakladat flame ;-)

Ale nejak se mi nedari pochopit v cem ze se Tkinter a wxpython tak
zasadne lisi - pochopil jsem ze tkinter je soucasti instalace pythonu a
je starsi a nektere postupy uz nejsou nejmodernejsi zatimco wxpython se
porad vyviji a je rekneme moderni ovsem taky slozitejsi ...

Nechci se ucit dve GUI (tolik casu nemam ;-)) takze je tu nekdo kdo ma
zkusenosti s obema? co pouzivate vice? je nejaky vetsi rozdil ve
schopnostech?

Diky za postrehy.

PS: vim ze jsou i jina GUI ale ja uz dospel k tomu ze chci jedno z
techto dvou ;-)