[Tutor PyCZ] tkinter X wxpython - pohled zacatecnika

superman feed na centrum.cz
Pondělí Říjen 16 11:00:55 CEST 2006

> 3) Tkinter je wrapper okolo Tcl/Tk, takze ak ho naucis, mozes pouzivat
> Tk aj cez Tcl, okrem toho existuju Tk-wrappery aj pre ine jazyky, ako je
> Perl, takze myslim, ze je to dobra investicia tvojho casu. wxPython je
> sice tiez nadstavba nejakej C-ckovej kniznice, ale myslim si, ze predsa
> len Tk je rozsirene viacej.

Zatímco wxWidgets je C++ knihovna, kterou můžete použít všude, kde se dá
použít, nebo owrapovat C++.

Dovolil bych si ocitovat z úvodní stránky wxwidgets.org:

wxWidgets lets developers create applications for Win32, Mac OS X, GTK+,
X11, Motif, WinCE, and more  using one codebase. It can be used from
languages such as C++, Python, Perl, and C#/.NET. Unlike other
cross-platform toolkits, wxWidgets applications look and feel native.
This is because wxWidgets uses the platform's own native controls rather
than emulating them. It's also extensive, free, open-source, and mature.
Why not give it a try, like many others have?

Nechci špičkovat, ale Tcl/Tk je silně na ústupu a programování v Tcl
nepovažuji za něco, co by byla až taková výhra.

> GUI sa stale menia. Kedysi bol prvy Tkinter, potom prisli ine. Neviem
> nakolko su profesionalnejsie ako Tkinter. Najnovsie sa mi zda ze v
> sucasnosti dobrym vyberom pre GUI vo Windows by mohli byt WinForms -
> nativne GUI pre platformu .NET . ktore mozes standardne pouzivat z
> IronPythonu.

wxPython je multiplatformní, zatímco WinForms je prostě pouze na Windows
a to tam ještě musí být .NET framework.

Upřímně řečeno, pokud chcete nemultiplatformní GUI, tak můžete obalit
přímo Windows API.