[python] kritika slovniku terminu Pythonu

Petr Mach gsl na seznam.cz
Úterý Prosinec 17 17:51:07 CET 2002

> konecne poradny flamewar :)))
> nojo, jenze kdyz chci pouzit php na neco jineho, nez sahnuti
> do (relacni!) db a pomoci forcyklu vysledky zpracovat, tak
> mam smulu.
PHP umi mnohe vic, ale je to jazyk ktery je specializovan jen na reseni
urcitych problemu, neni to univerzalni jazyk a ani se jim byt nesnazi a
netvrdi to (az na ty uchylku s GTK).

> nevim, jestli je python vhodny pro zacatecniky, ale rozhodne
> souhlasim s tim, ze je srozumitelny a elegantne se v nem programuje
> (i kdyz... sveho casu jsem to tvrdil zejmena o smalltalku:))
Ja ho vidim jako roztristeny, tezkopadny a nesrozumitelny.

Ono asi bude treba take rozlisovat dva druhy zacatecniku. Zacatecnik v
programovani a zacatecnik v Pythonu. Ja jsem to druhe, mam zkusenosti z
mnoha jinych jazyku. Kdyz jsem se poprve zajimal o Python, tak jsem hned
zpocatku narazil na pojmy jako list, tuples, dictionary a naznal jsem to
jako silenost, kterou se nebudu zabyvat. Po case (tak rok az dva) jsem
se o nej zacal zajimat znova, protoze v Ruby proste nektere veci delat
nejdou, coz me prinutilo se podivat co to vlastne je zac. List a
dictionary je naprosto obycejne indexovane a asociativni pole a imho je
zhuverilost to nazyvat jinak. Imho to je anti zacatecnicke, alespon pro
zacatecniky meho typu. A tuples se pak uz da snadno popsat jako
specialni indexove pole s omezenimi a z toho vyplyvajici nizsi reziji.
Knihovny se tu nazyvaji moduly a vubec mi prijde, ze cela zakladni
terminologie je zbytecne prekopana. Aspon ze zustaly tridy, metody a
instance a nerika se tomu treba vzor, vnitrni funkce a kopie.
Imho je tohle vsechno hloupy a zbytecny a znesnadnuje to vniknuti do
Pythonu. A i ten uplny zacatecnik, ktery zacne s Pythonem, pak bude mit
problemy s pouzivanim neceho jineho. I z tohoto duvodu si myslim, ze
Python neni vhodny pro zacatecniky v programovani

Petr Mach.