[python] lama ...

Radek Kanovsky rk na dat.cz
Úterý Leden 27 09:43:17 CET 2004

On Tue, Jan 27, 2004 at 12:35:59AM +0100, jt wrote:

>    1) modul jsem nalezl i fce v nem, ale nevim jak je spravne pouzit k
> tomu, aby mi to dalo ten spravny vysledek ( raw_imput je jednoduzsi a
> chapu ho ... ale ta zas neni asi ono )

Zkuste tohle:

    import code

    def ahoj () :
        print "ahoj"
    ahoj()

    code.interact(local=locals())

Po skonceni skriptu se objevi prompt, kde je mozne pracovat s objekty
vytvorenymi skriptem. Parametr `local=locals()' zajisti export lokalnich
objektu "do promptu". Bez tohoto parametru by v promptu funkce `ahoj'
nebyla dostupna.

    ahoj
    Python 2.3.3 (#2, Jan  4 2004, 12:24:16)
    [GCC 3.3.3 20031229 (prerelease) (Debian)] on linux2
    Type "help", "copyright", "credits" or "license" for more information.
    (InteractiveConsole)
    >>> ahoj
    <function ahoj at 0x4021efb4>
    >>> ahoj()
    ahoj
    >>> help(code.interact)

PS: Nevim, jestli to bude fungovat na windows.

>    2) ad 3 Ohledne telnetu jsem na tom slabe - server i port poznam,
> ale nevim jak ten zbytek (kanal, jmeno ...).  "docela se to podoba praci
> s expectem ..." - ale ja nevim co to je a nikdy jsem s tim nepracoval

Modul telnet podle me moc nepomuze, protoze IRC nema s telnetem nic moc
spolecneho. Na praci s IRC existuje spousta modulu, ale zadny neni primo
ve standardni knihovne pythonu, je potreba si tedy nejaky doinstalovat:

* http://python-irclib.sourceforge.net/

* http://sk.nvg.org/python/irc_uninett/

* http://www.twistedmatrix.com/products/twisted
  (priklad http://twistedmatrix.com/documents/examples/ircLogBot.py )

Spousta veci je uz pythonu napsanych a jsou ve standardni knihovne
(zname porekadlo "batteries included") nebo jsou volne k dispozici na
siti, takze vetsinou neni potreba se zakladnimi vecmi vubec zabyvat.
Dost casto se vyplati chvilku potrapit google a clovek najde dobrodince,
ktery dany problem vyresil a dal volne k dispozici.

Radek Kaňovský