[python] Co takhle identifikátory s diakritikou? (OT)

ViNiL vinil na zagamma.cz
Pátek Srpen 5 11:07:00 CEST 2005

Jaroslav Pachola píše v Pá 05. 08. 2005 v 10:33 +0200:

> To je prilis jednostranne. Pocitace by predevsim mely IMO co nejlepe slouzit
> kazdemu konkretnimu uzivateli. Mely by byt "trottelfest" a "idiotensicher",
> pokud s nimi pracuje (nebo si hraje) clovek neznaly a na druhou stranu by
> nemely stat v ceste pokrocilejsimu uzivateli. Ale ten obycejny uzivatel by si
> mel byt svych omezeni byt vedom, neprecenovat sve sily a nesnazit se hrat si
> na odbornika.

To jsem se prave snazil rict v te vete, ktera nasledovala, a kterou si
takticky smazal ;-)
Obavam se, ze snadna pouzitelnost je v primem rozporu s sirokou
pouzitelnosti. KAZDY uzivatel si o sobe mysli, ze je pokrocily uzivatel,
stejne jako KAZDY ridic si o sobe mysli, ze je dobry ridic. A tak jedina
moznost je IMHO neposkytovat zarizeni pro delani cehokoliv, nybrz
konkretni jednoucelove nastroje ala krumpac (viz jukebox, mp3man,
terminal v dobre internetove kavarne apod.). Domnivam se totiz, ze lide
obecne funguji na asociacich s realnym svetem, a tudiz ta vlastni
fyzicka schranka hraje nezanedbatelnou roli -- srovnejte napr. kolik
lidi si je schopno pustit CDcko ve vezi a kolik na pocitaci (musi najit
ten spravny otvor, musi najit ten spravny program a pak je to stejne
slozite jako ta vez, tak kde je vyhoda?)

--

ViNiL, ultimativní opravář komínů