[python] Re: Kódování souborů

David Necas (Yeti) yeti na physics.muni.cz
Úterý Prosinec 20 14:26:21 CET 2005

On Tue, Dec 20, 2005 at 01:16:49PM +0100, geon wrote:
> a kde ta libenca leží? asi jsem slepý

Pro Microsoft Windows? Pokud není ten enca.exe installátor
s programem a knihovnou, tak nevím. Nevím to ani pro Mac OS
X, Solaris, AIX, IRIX, BSD/OS...

> Je mi jasné, že pokud chci něco víc, že dřív nebo později musím na
> Linux.

Co je to něco víc? Chceš-li mít pyenca přímo v operačním
systému, tak to zatím neplatí ani u žádné distribuce
GNU/Linuxu (trochu jiná situace je s enca).

> Přesto, i zde v konferenci, když něco sháním, tak vždy při tom
> myslím na začátečníky, kteří ve většině začínají na Windows a kompilace
> je mimo jejich možnosti. Pod Windows je to ostatně i mimo mé možnosti.

Kompilace enca např. v MinGW by měla být identická jako na
*nixech.

S pyenca je to horší. Je zapotřebí dopsat do setup.py
linkování s DLL libenca, které se samo od sebe neprovede
a které tam pro Win32 chybí. To ovšem musí udělat někdo, kdo
používá Microsoft Windows a může to otestovat (a taky ví, co
tam dopsat). A udělá-li to, tak samozřejmě takový patch rád
přijmu.

> Pravidlo je pravidlo a žádná vyjímka ani výjimka. A vyjímka není chyba.
> Pravidlo:vyjímka = 96:4 (odhad) :-)

Pravidlo je výjimka. (Hint: co ta věta vlastně tvrdí?)
Vyjímka je chyba (pro běžnou definici chyby).

Ale to už jsme se dostali od pythonu. Nechceš-li používat
pyenca, mně je to nakonec jedno, jen netvrď, že je to proto,
že nefunguje.

Yeti

--
That's enough.