[python] propagace - preklad 'python'

Ivo Štolpa pussa na pussa.cz
Středa Červen 22 09:06:19 CEST 2005

pavel.kosina napsal(a):

> No nevím jak někomu může připadat závavné slovo, které nic neznamená.
> Řekl bych, si pod tím něco představovat museli, že v té době to byla
> nějaká reflexe. MOžná je to nějaký dvojsmysl, čeština jich zná
> spousty. A jako se to píše na konci některých filmů - že uvedené
> postavy nemají nic společné s nějakými reálnými příběhy, přesto že
> mnoho lidí ví nebo tuší, že tomu tak není...

Na tom je založena i Cimrmanologie. Ta taky popisuje osoby, které nikdy
neexistovaly, děle, které se nikdy nestaly a kolikrát slovy, které si
sami vymisleli. Ale na rozdíl  od humoru divadla Járy Cimrmana je mi
humor skupiny Mothy Python dost cizí. To ale mohu říct o britském humoru
jako takovém.

> To je fakt, taky mne to napadlo. Že bychom si z nich vzali příklad?
> Byl by to důkaz, že jsme pochopili? Že už víme jak to myslel = že to
> nemyslel nijak?
> Ano, pokud slovo nemá smysl, těžko se k němu hledá karikatura nebo
> logo. A zůstávají jen dohady, indicie, spekulace. Vše je pod rouškou,
> tajemné, přitažlivé ....

Když už jsem začal s tím divadlem Járy Cimrmana, tak to by byl stejný
problém jako s Monty Python's flying cirkus. Pro takové věci se těžko
hledá grafický symbol, který se dá vtěsnat do obrázku 32x32. GvR jasně
píše, že když hledal vhodný název pro zárodek jazyka, který napsal, tak
zrovna v té době běžel seriál Létající cirkus Motyho Pythona a on hledal
jednoslovný název, který by byl dostatečně odlišitelný od doposud
používaných názvů no a ten Python mu připadal dostatečně svérázný, aby
se dal dobře zapamatovat. Z toho plyne, že nešlo o nějakou hlubokou
myšlenku, ale pouze a jen o název. Teprve později, když se hledalo
grafické vyjádření pro ikonku, bylo využito toho, že toto slovo znamená
i hroznýš a tak tak kdosi namalobal ošklivého zeleneho hada. To, že se s
tímto mnozí neztotožnili ukazuje i ten fakt, že na python.org tuto
zelenou mrchu nikde neuvidíte. Myslím si, že ji namaloval někdo od
PythonWin, ale to fakt nevím.

Linux má tučňáka, u MySQL si po dlouhé době vybrali delfína. Delphi má
tu řeckou bohyni, teď jí nemůžu přijít na jméno. U Pythonu to viditelně
ještě nikdo neudělal a až to někdo udělá, jen stěží to bude něco jiného
než had. Nebo si dovedete představit například obrázek mývala a pod tím
nápis Python?

Závěrem: Když neexistuje oficiální logo Pythonu, pak my ho těžko
vymyslíme. Logo Pythonu ale nemusí mít žádnou souvislost s logem stránek
py.cz. Takže, pokud tam již několik let je ta zmije (to byly nějaké
zvrácené mažoretky ne?) tak tam klidně může být dál. No a na ten baner
to taky jde. U banerů vždycky jde o to, aby upoutaly natolik, aby na ně
člověk klikl. Dál pak záleží na obsahu stránek, jestli se tam ještě
někdy vrátí. Nevím kolik nás v ČR s SR je, ale v konferenci se opakuje
maximálně patnáct jmen. I když já znám alespoň jednoho, který v Pythonu
taky dělá a py.cz sleduje pouze pasivně.

Ivo

--
Ing. Ivo Štolpa

PUSSA software, Žižkova 13, 58601 Jihlava
e-mail: pussa na pussa.cz, ivo.stolpa na seznam.cz
stránky: http://www.pussa.cz
mobilní telefon: 602 735 124
pevná linka: 567 320 386
fax: 602 783 071x