[python] widget == udelatko ?

Pavel Kosina geon na post.cz
Pátek Červen 9 16:02:13 CEST 2006

ViNiL napsal(a
> Jinak udelatko pouzivam pro preklad slova 'tool' pripadne 'util' -- widget
> jsem videl prelozeny jako '(graficky) prvek,' ale to jsme si pomohli, ze :-)

tool je snad "nástroj". Prvek  jako widget mi nepřipadá vhodný, protože
to je méně výstižné než komponenta a dokonce i udělátko. A kromě toho,
termín "prvek" již je použit pro "item". items on canvas - prvky na plátně.

jiný pohled: udělátko je středního rodu, proto může působit směšně až
dětsky (ale jak psal pepr, i američani jsou "dětinští"). A zase
komponenta je ženského rodu, což je přitažlivější a skutečně působí
mohutnějším dojmem při zachování významu a smyslu.

--
geon
Pavel Kosina