[python] Budoucnost Pythonu - konstrukce elif

Roman Miklos RMiklos na pss.sk
Pátek Listopad 10 17:25:32 CET 2006

>Oni totiž slova jako návratnost investic a cena přechodu, atd.. má
>význam a zejména v podnikové praxi často zásadní. Proto třeba Java má
>standardní jak zdrojový kód, tak i třeba byte kód, a můžu se spolehnout,
>že tyhle věci budou do smrti smrťoucí zpětně kompatibilní. Protože tuhle
>záruku podnikový sektor tvrdě vyžaduje.

Toto mozem potvrdit z vlastnej skusenosti:
Jazyky  pouzivane desatrocia v podnikoch su dole kompatibilne, takze
zahrnuju aj zastarale konstrukcie zo starych verzii (napr COBOL, RPG,
PL/I).
Preto su rozsahom velmi velka a to je mozno jeden z dovodov, ze ich
kompilatory su len komercne a velmi drahe. Za mnoho rokov sa nakopi
kvantum programov, ktore behaju denno-denne v produkcii a kazda zmena
takychto zabehnutych zdrojakov prinasa so sebou  velke problemy. Neni
vobec jednoduche prerobit to, lebo tym vznika riziko, ze pripadne narusis
15-rokov staru biznis-logiku ktora je zakomponovana akurat v tom zdrojaku
a nikde inde o nej neni dokumentacia.
/Prave teraz dokoncujem napriklad proces jednoduchej migracie na nove
prostredie, ktora si vyziadala zmodifikovat a prekompilovat cca 200
zdrojakov (CL, REXX, Python...).  Zhodou okolnosti som na to pouzil tiez
Python, lebo je na to najlepsi./

Co sa tyka Javy, neviem ci to u nej bude take ruzove s tou kompatibilitou
byte-kodu, ako hovoris. Napriklad u Pythonu ma toto stve, lebo pri
prechode na novu verziu musis vsetky pyc-subory prekompilovat, inak
dostanes chybu "Bad magic number".

superman <feed na centrum.cz>
Sent by: python-bounces na py.cz
10.11.2006 16:30
Please respond to
Konference PyCZ <python na py.cz>

Konference PyCZ <python na py.cz>
cc

Subject
Re: [python] Budoucnost Pythonu - konstrukce elif

> Ach jo, tak tu máme extrémistu. Nějaký fundamentalista by tu nebyl také?

> A terorista? Jan Tleskač? ;-)

Jenom jsem chtěl naznačit, že prostě dokazovat potřebnost lambdy, která
už je mnoho let v jazyce a mnoho zdrojových kódů s ní počítá je blbost.

Každá konstrukce kromě několik nejzákladnějších je nahraditelná jiným
zápisem. To je prostě o tom, že programovací jazyk se tvoří právě pro
tento luxus.

Zpětná kompatibilita je totiž velmi silným důvodem pro daný jazyk,
operační systém, knihovnu, technologii, atd.. Vezměte si, že by se třeba
teď Java rozhodla, že staré zdrojové kódy prostě nová verze Javy
nepřeloží. V tu chvíli by s Javou byl Ámen. Jazyk PHP jen mírně změnil
některé konstrukce a spousta lidí se tak naštvala, že se rozhodla naučit
něco jiného, ať už Javu, Python, Ruby on Rails, atd.. V okamžiku, kdy
Microsoft výrazněji poruší zpětnou kompatibilitu API Windows, tak
linuxová komunita půjde slavit a měsíc nevyjde z opilosti. Právě z
důvodu zpětné kompatibility se často provozují v jazycích i konstrukce,
pro který je daleko jasnější důvod, že by měly zmizet. Například v
jazyce C je to K&R definice funkcí. A přesto tam jsou, protože
kompatibilita.

[...]

Už jsem zažil co to je psát v jazyce, který se verze od verze mění.
Volba takového jazyka stála jednu firmu, kde jsem pracoval cca 10
miliónů ztráty. Ze stejného důvodu dnes odmítám makrovat v MS Office,
protože nechci se věnovat neustálým honěním, aby to fungovalo v každé
další verzi. Atd..

Prostě mi tohle řešení a hlasování a lambdě přijde dost nevyzrálé. Pro
mě je argument zpětné kompatibility naprosto priorita číslo jedna. Chápu
kdyby to byl prvek, který nikdo nepoužil (například klíčové slovo export
v jazyce C++ je takovým příkladem), nebo který je v jazyce krátce,
řekněme dva měsíce, takže se dá bez větších potíží stáhnout, ale takhle
ne.

Jinak to slovo teror..ta, s tím jste této konferenci pěkně zavařil,
protože nyní byla tato zpráva odchycena orgány bojující proti
tero..rismu, a v rámci boje proti proti organizovanému zločinu budou
všichni účastníci pod zvýšeným dohledem :-)))

Miloslav Ponkrác